"E-ticaret platformlarý için vergi oranlarýnýn düþürülmesini talep ediyoruz"

"E-ticaret platformlarý için vergi oranlarýnýn düþürülmesini talep ediyoruz"

Highslide JS
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði (TOBB) Baþkaný Rifat Hisarcýklýoðlu, bu yýl hükümetin Dijital Hizmet Vergisi'ni devreye aldýðýný belirterek, "KOBÝ'lerimizi dijitalleþtiren, tüketicilerin ayaðýna kadar hizmet veren e-ticaret platformlarý için vergi oranlarýnýn düþürülmesini talep ediyoruz." dedi.​
Hisarcýklýoðlu, Ticaret Bakaný Ruhsar Pekcan'ýn katýlýmýyla gerçekleþtirilen "e-Ticaret Olarak KOBÝ'lerin Yanýndayýz" dayanýþma kampanyasýnýn dijital lansman toplantýsýna katýldý.
 
Buradaki konuþmasýnda, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgýnýnýn dünyayý esir aldýðýný belirten Hisarcýklýoðlu, bu süreçte Türkiye'nin yürüttüðü çalýþmalarýn baþarýlý olduðunu söyledi.
 
Ticaret Bakanlýðýnýn krize karþý aldýðý önlemlerle ülkeye ve iþ dünyasýna güç verdiðini dile getiren Hisarcýklýoðlu, bu süreçte yapýlan çalýþmalarýn önemine iþaret etti.
 
Hisarcýklýoðlu, Pekcan'ýn iki hafta önce e-ticaret firmalarýna çaðrýda bulunduðunu ve KOBÝ'lere destek olmalarýný istediðini anýmsatarak, e- ticaret sektör paydaþlarýnýn bu çaðrýya uyarak destek programlarý açýkladýklarýný aktardý.
 
Salgýn sürecinde küçük iþletmelerin dahi kargoyla tüm Türkiye'ye ürün satmaya baþladýðýný anlatan Hisarcýklýoðlu, "Ticaretin bir kuralý vardýr. Bir yerde kalabalýk varsa, orada pazar ve fýrsat vardýr. Elektronik mecra artýk yeni pazarýmýz, yeni fýrsatýmýz. Bu fýrsatý iyi kullanmamýz lazým. Türkiye'de perakende e-ticaret büyüklüðü 83 milyar liraya ulaþtý. Elektronik ticaret yýlda ortalama yüzde 35 büyüyor." dedi.
 
Hisarcýklýoðlu, dijital dönüþümü hýzlandýrarak, KOBÝ'lerin ürünleri ve hizmetleriyle tüketicilerin ihtiyaçlarýnýn buluþturulmasý gerektiðinin altýný çizerek, TOBB olarak e-ticaretin ve e-ihracatýn önemini her platformda dile getirdiklerini ifade etti.
 
Bu alanda bugüne kadar 71 etkinlik gerçekleþtirdiklerini, 68 binin üzerinde KOBÝ'ye e-ticaretin nasýl yapýlacaðýný ve dijitalleþmenin faydalarýný anlattýklarýný belirten Hisarcýklýoðlu, "Türkiye olarak en büyük gücümüz de KOBÝ’lerimiz. KOBÝ’lerimiz yeni döneme adapte olacaktýr. Burada bize düþen görev buna ön ayak olmak, bu süreci hýzlandýrmaktýr." diye konuþtu.
 
Hisarcýklýoðlu, e-ticaret sitelerine güven damgasýnýn verilmesinin bu alanda yapýlan önemli bir giriþim olduðunu vurgulayarak, güven damgasýyla e-ticareti kurumsallaþtýrmayý, tüketicilerin elektronik mecralardan alýþveriþ yaparken karþýlaþtýklarý güven eksikliðini gidermeyi hedeflediklerini dile getirdi.
 
Bu yýl hükümetin Dijital Hizmet Vergisi'ni devreye aldýðýný söyleyen Hisarcýklýoðlu, þunlarý kaydetti: "Burada ciro üzerinden tüm dijital hizmet saðlayýcýlar için tek bir oranda vergi var. Burada dijital sosyal platformlar üzerinden reklam geliri elde edenle, üyelik satanla, maalesef e-ticaret pazar yerlerimiz ayný kefeye konulmuþ. Burada bir haksýzlýk var diye düþünüyorum. Bu nedenle KOBÝ'lerimizi dijitalleþtiren, tüketicilerin ayaðýna kadar hizmet veren e-ticaret platformlarý için vergi oranlarýnýn düþürülmesini talep ediyoruz. Bu talebimizi geçen hafta Finansal Ýstikrar ve Kalkýnma Komitesi toplantýsýnda Hazine ve Maliye Bakaný Berat Albayrak'a ilettim. Ticaret Bakaný olarak sizin de bunun takipçisi olacaðýnýza inanýyorum."
 
 
-Bakan Pekcan 
 
Ticaret Bakaný Ruhsar Pekcan da Türkiye ekonomisinin çaðýn gereklerine göre dönüþümü açýsýndan dijitalleþmenin önemine dikkati çekti. 
 
Bakanlýk hizmetlerinde de dijitalleþme ve otomasyona önem verdiklerini ve çalýþmalarýný güncellediklerini dile getiren Pekcan, "Gümrüklerdeki hizmetlerimizden devlet desteklerine, esnaflarýmýza verdiðimiz idari hizmetlerden tüm vatandaþlarýmýza saðladýðýmýz eðitim destek hizmetlerine kadar faaliyet gösterdiðimiz hemen her alanda dijital teknolojileri en etkin kullanan kurumlardan biri olmanýn memnuniyetini yaþýyoruz." diye konuþtu.
 
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgýnýnýn, dijital ekonomiye uyum saðlayabilmenin önemini bir kez daha gösterdiðini ifade eden Pekcan, ülke ekonomisinin dijital bir ekonomi olma yolundaki ilerleyiþine katký sunmaya devam edeceklerini söyledi.
 
Pekcan, "makine öðrenmesi", "blok zincir" gibi yenilikçi alanlarda proje ve uygulamalar geliþtirmeyi sürdürdüklerini belirterek, "Birçok ülkenin aksine biz yeni nesil teknolojilerde bekle gör yaklaþýmý yerine, proaktif bir þekilde, seçeneklerimizi özel sektörle beraber deðerlendiriyoruz." ifadesini kullandý.
 
Sanal ticaret heyeti ve sanal fuar gibi uygulamalarý da hayata geçirmeye baþladýklarýný anlatan Pekcan, Kovid-19 salgýný sonrasý dönem için yenilikçi yaklaþýmlarýn altyapýsýný þimdiden kurduklarýný kaydetti.
 
Pekcan, Sanal Ticaret Akademisi platformuna da deðinerek, bugüne kadar akademiye 17 bin 238 kiþinin kayýt yaptýrdýðýný ve 2 bin 345 kiþinin eðitimleri tamamlayarak sertifikalarýný aldýðýný bildirdi.
 
Pekcan, "Ulusal Kadýn Ýhracatçý Network Platformu" ile "Melek Yatýrýmcý Aðý" projeleri için de çalýþmalarýn sürdürüldüðünü dile getirdi.
 
Pekcan, "E-Ticaret Olarak KOBÝ'lerin Yanýndayýz" kampanyasýnýn daha fazla KOBÝ'yi e-ticaretle tanýþtýrmanýn yaný sýra internet ve e-ticaretin daha nitelikli kullanýlmasýný teþvik etmeyi amaçladýðýný belirterek þu ifadeleri kullandý: "Bu kampanya sayesinde pazarlama sýkýntýsý çeken küçük iþletmelerimize çözüm getirmeyi amaçlýyoruz. KOBÝ'lerimizin e-ticaret sayesinde büyümesini ve kurumsallaþmasýný, emeklerinin karþýlýðýný alabilmelerini arzu ediyoruz. Yerel ürünlerin ve yerel üreticilerin e-ticaret sayesinde ürünlerini etkinlikle pazarlayabilmelerini, katma deðer elde etmelerini ümit ediyoruz."
 
Kampanyanýn hedeflerine ulaþmasý için Bakanlýk olarak projenin takipçisi olacaklarýný vurgulayan Pekcan, "KOBÝ'lerimizi bu kampanyanýn getirdiði imkanlardan faydalanmaya davet ediyorum. Tüm firmalarýmýzý, KOBÝ’lerimizi her zaman e-ticaret olanaklarýný irdelemeye, dijital teknolojileri takip etmeye davet ediyorum. Ticaret Bakanlýðý olarak her zaman firmalarýmýzýn destekçisi olmaya devam edeceðiz." dedi.
 
e-ticaretin, iþletmelerin küresel ölçekteki potansiyel müþterilere kapsamlý, hýzlý ve etkin bir þekilde ulaþabilmeleri için büyük imkanlar saðladýðýný dile getiren Pekcan, þu deðerlendirmede bulundu: "Vatandaþlarýmýzýn e-ticarete duyduðu ilgi giderek artmakta. Yine bu çerçevede ülkemizde çevrim içi platform saðlayýcýlarýndan ödeme sistemlerine ve lojistik daðýtým saðlayýcýlarýna kadar sistemin tüm unsurlarýyla güçlü biçimde geliþtiðini yerli firmalarýmýzýn çoðaldýðýný memnuniyetle görüyoruz. Vatandaþlarýmýzýn internet kullaným eðilimini, ülkemizin jeopolitik stratejik konumunu ve özellikle de genç ve dinamik nüfusumuzu dikkate aldýðýmýzda Türkiye'nin küresel e-ticaret pazarýnda önemli ve belirleyici bir aktör olabileceðini deðerlendirmek güç deðil."
 
Pekcan, Bakanlýk olarak doðrudan e-ticaret alanýna yoðunlaþan önemli çalýþmalar yaptýklarýna iþaret ederek, bu alana duyulan güvenin artýrýlmasýna yönelik Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBÝS) oluþturduklarýný kaydetti. 
 
e-ticarette güvenilir olmanýn önemine dikkati çeken Pekcan, "e-ticaret yapanlarýn sayýsýnýn ve e-ticaret hacminin artýrýlabilmesi için tüketicilerin güven algýlarýnýn gözetilmesi gerekmektedir." diye konuþtu.
 
Pekcan, kampanya kapsamýnda, e-ticaret siteleri, altyapý saðlayýcýlarý ve ödeme kuruluþlarýnýn e-ticaret sitelerine üye olacak veya mevcut e-ticaret faaliyetlerini artýracak KOBÝ'lere finansal ve teknik anlamda yeni kolaylýklar saðlayacaðýný belirterek, kampanyaya destek veren sektör kuruluþlarýna teþekkür etti.
 
 
-Kampanyayý destekleyen kuruluþlar
 
Kampanyaya 17 elektronik ticaret sitesi, 3 elektronik ticaret altyapý saðlayýcýsý, 2 sanal market, 1 sanal yemek servisi, 2 ödeme kuruluþu ve 1 sivil toplum kuruluþu destek veriyor. Söz konusu kuruluþlar þöyle: "iyzico, Sahibinden.com, Yemeksepeti.com, Amazon.com, Gittigidiyor, Getir.com, Hepsiburada, Arçelik, Cimri.com, N11.com, Trendyol, Akakçe, Sefamerve, Modanisa, Migros Sanal Market, Epttavm, Globalpiyasa.com, Ýdeasoft, Elektronik Ticaret Ýþletmeleri Derneði, Ýpara, Farmasi, Chemorbis, Steelorbis, Sitemia.com, Mutlubiev.com ve Platin Market."
 
 
 
 
(A.A.)

Tarih : 8.05.2020
/ 776 kiþi görüntüledi.