Güven damgasý

Güven damgasý

Highslide JS
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði (TOBB) tarafýndan, tüketicilerin elektronik ortamda güvenle alýþveriþ yapmalarýna imkan saðlayan "güven damgasý" sistemine yeni e-ticaret þirketlerinin dahil olmasý dolayýsýyla tanýtým toplantýsý düzenlendi.​
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði (TOBB) Baþkaný Rifat Hisarcýklýoðlu, video konferans sistemiyle katýldýðý toplantýda yaptýðý konuþmada, "güven damgasý" alan þirket sayýnýn 18'e ulaþtýðýný belirterek, "Vatandaþlarýmýza, güven damgasý almýþ sitelerimizi tercih etmeleri çaðrýsý yapýyorum" dedi.
 
Ticaret Bakanlýðýnýn, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgýný sürecinde ticaretin devamýna yönelik çok sayýda yeniliðe imza attýðýný belirten Hisarcýklýoðlu, bu kapsamda e-ticareti kayýt altýna almak üzere Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi kurulduðunu ve 20 bine yakýn firmanýn kayýt altýna alýndýðýný söyledi. Hisarcýklýoðlu, geçen ay "e-Ticaret Olarak KOBÝ'lerin Yanýndayýz” kampanyasý baþlatýldýðýný anýmsatarak, 28 firmanýn KOBÝ'lere yönelik avantajlý paketlerle kampanyaya katýldýðýný bildirdi.
 
Kovid-19 salgýn sürecinin, dijital dönüþümü daha da hýzlandýrdýðýna iþaret eden Hisarcýklýoðlu, þöyle konuþtu: "Ülkemizde internet kullanýcýlarýnýn online alýþveriþ yapma oraný her geçen gün artsa da dünya ortalamasýnýn oldukça gerisinde. Online alýþveriþin önündeki en büyük engel ise güven eksikliði. Tüketiciler, kredi kartý bilgilerini ve kiþisel verilerini paylaþmak istemiyor. Yasal çerçeveye uygun hazýrlanmayan mecralar da maalesef bu sorunlarý körüklüyor. Ýþte bu güven sorununun önüne geçebilmek için Ticaret Bakanýmýzýn da gayretiyle e-ticarette güven damgasý hayatýmýza girdi."
 
- "Gönül rahatlýðýyla sloganýmýzla kampanyamýzý baþlatýyoruz"
 
TOBB olarak Ticaret Bakanlýðý himayelerinde, e-ticaret sitelerine güven damgasý vermeye baþladýklarýný ifade eden Hisarcýklýoðlu, bu damgayý alan þirketlerin, internet sitelerinin teknik altyapýsýný, bakanlýðýn yayýmladýðý mevzuata uygun tasarlarken, düzenli olarak yaptýrdýklarý sýzma testleriyle müþteri verilerini, olasý internet korsancýlýðýna karþý koruduklarýný dile getirdi. Hisarcýklýoðlu, þunlarý kaydetti:
 
"100'den fazla kriteri kontrol ederek, ilgili þartlarý saðladýðýný kanýtlayan e-ticaret siteleri, sürecin sonunda 'güven damgasý' alýyor ve internet sitelerinde "TR-GO" logosunu yerleþtirmelerine izin veriyoruz. Birliðimiz bünyesinde kurduðumuz þikayet hattýmýzla tüketicilerimiz ve güven damgasý almýþ e-ticaret sitelerimiz arasýnda köprü vazifesi görüyoruz. Ocak ayýnda, Ticaret Bakanýmýz Pekcan'ýn ev sahipliðinde, güven damgasý almaya hak kazanan ilk 12 e-ticaret sitesine güven damgasýný törenle takdim etmiþtik. Güven damgasý alan ilave 6 þirketimizle birlikte, bugün sayýmýz 18'e çýktý. 'Gönül rahatlýðýyla' sloganýmýzla kampanyamýzý baþlatýyor ve tüketicilerimize gönül rahatlýðýyla bu sitelerden alýþveriþ yapabilirsiniz diyoruz. Vatandaþlarýmýza, güven damgasý almýþ sitelerimizi tercih etmeleri çaðrýsý yapýyorum."
 
- Ticaret Bakaný Ruhsar Pekcan
 
Ticaret Bakaný Ruhsar Pekcan da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgýný döneminde e-ticaretin öneminin tüm dünyada görüldüðünü söyledi.
 
e-Ticaretin coðrafi sýnýrlarý ortadan kaldýrmasý, kesintisiz hizmet sunumu, pazara giriþ ve iþ yapma maliyetlerinin azaltýcý etkisiyle ülke ekonomileri için stratejik bir faaliyet alaný olduðunu ifade eden Pekcan, bazý faaliyet kollarýndaki KOBÝ'ler, esnaf ve üretici birliklerinin desteklenmesinde de e-ticaretin önemli fýrsatlar sunduðunu dile getirdi.
 
Bakan Pekcan, þöyle konuþtu: "e-Ticaretin bu kadar geniþlemesi, faydalarýnýn yanýnda potansiyel bir risk de barýndýrmaktadýr. Týpký konvansiyonel ticaretteki gibi e-ticarette de taraflar arasýndaki sözleþme þartlarý iyi çok iþlenmeli, malýn ayýpsýz teslimi, teslim þekilleri ve ödeme koþullarýna kadar tüm hususlar her iki tarafý da memnun eden biçimde önceden tanýmlanmalýdýr ki sonunda bir anlaþmazlýk doðmasýn."
 
Pekcan, güven damgasý sisteminin de bu çerçevede çok önemli olduðuna iþaret ederek, tüketicilerin haklarýnýn korunmasý, yanlýþ bilgilendirilmemesi için gerekli altyapýnýn saðlanmasý gerektiðini bildirdi.
 
Ýnternet ortamýna aktarýlan kiþisel verilerinin korunmasýnýn da önemli bir güvenlik konusu olduðuna dikkati çeken Pekcan, "e-Ticaret, taraflarýn sözleþme özgürlüðüne ve piyasa etkinliðine halel getirilmeden düzenlenmeli, denetlenmeli ve güvenli olmasý temin edilmelidir." deðerlendirmesinde bulundu.
 
Pekcan, Türkiye'nin e-ticaret alanýnda iddialý ve geliþime açýk bir konumda olduðunu belirterek, ülkenin genç, dinamik ve iletiþim teknolojilerine yatkýn bir nüfusu ve jeo-stratejik konumundan dolayý avantajlarý olduðunu anlattý.
 
- "Türkiye küresel e-ticaret pazarýnda önemli bir aktör haline geliyor"
 
Türkiye'nin küresel e-ticaret pazarýnda önemli ve belirleyici bir aktör olma özelliðinin her geçen gün arttýðýna ve e-ticaretin güçlü, güvenli bir altyapýyla sürdürülmesinin önemine iþaret eden Pekcan, "Bu çerçevede, güvenlik, gizlilik ve hizmet kalitesi konularýndaki beklentilerin karþýlanmasý, endiþelerin giderilmesi ve e-ticaret sitelerinin güvenirliðinin tesis edilmesi amacýyla e-ticarette güven damgasý sistemini oluþturduk." ifadelerini kullandý. 
 
Bu kapsamda TOBB'u da "güven damgasý saðlayýcý" olarak yetkilendirdiklerini anýmsatan Pekcan, sisteme dahil olmak isteyen e-ticaret sitelerinin "www.guvendamgasi.org.tr" adresi üzerinden gönüllülük esasýna göre baþvuruda bulunabildiklerini söyledi.
 
Pekcan, baþvurularýn ilgili mevzuat çerçevesinde deðerlendirileceðini ifade ederek, kriterlere uyduðu belirlenen e-ticaret sitelerine güven damgasý tahsis edildiðini dile getirdi.
 
Güven damgasý sahibi e-ticaret sitelerinin tüketicinin korunmasý, kiþisel veriler, ödeme sistemleri konusunda ilgili mevzuata uygun davranacaðýný ve güvenilir bir otorite tarafýndan denetleneceðini vurgulayan Pekcan, þunlarý kaydetti:
 
"Bu siteler, bilgilerin yalnýzca internet sitesi ve ilgili kullanýcý tarafýndan görülmesini saðlayan sertifikalar kullanacak, belli aralýklarla yapýlan testlerle güvenlik açýklarý tespit edilebilecek. Alýcýlarýn sipariþi hakkýnda bilgi alabilmesi, talep ve þikayetlerin etkin bir þekilde deðerlendirilmesi saðlanacak. Malýn stok bilgisi, içeriði, ölçüleri gibi özelliklerine iliþkin pek çok ayrýntýya sitede yer verilecek. Ayrýca, alýcýya sipariþinin durumu hakkýnda bilgi ve kargo takip imkanlarý sunacak."
 
- "Tanýtým faaliyetlerini sürdüreceðiz"
 
Pekcan, tüm iþletmelerin bu damgayý alabilmesi ve vatandaþlarýn farkýndalýðýnýn artýrýlmasý için TOBB ile tanýtým faaliyetlerini sürdüreceklerini belirterek, "Güven damgasý sistemi özellikle e-ticaret yapan küçük iþletmelerimizin de güven algýsý yaratabilmelerine ve kendilerini tanýtabilmelerine imkan saðlayacak." diye konuþtu.
 
Bakanlýk olarak salgýn dönemi ve öncesinde attýklarý dijitalleþme adýmlarýný anýmsatan Pekcan, sanal fuar ve ticaret heyeti uygulamalarýna saðladýklarý destekler hakkýnda bilgi verdi. 
 
Pekcan, Türkiye'nin dijital ekonomi alanýnda atacaðý adýmlarý hýzlandýrmaya, bu konuda projeler üretmeye devam edeceklerini vurgulayarak, bu konuda yapýlabilecek her türlü katký ve öneriye açýk olduklarýný kaydetti.
 
- "e-Ticaretin getirdiði fýrsatlarý en iyi þekilde kullanacaðýz"
 
e-Ticaret sitelerine çaðrýda bulunan Pekcan, "Tüm paydaþlarýmýzla, sektör aktörleriyle ve ticaret erbabýmýzla birlikte e-ticaretin getirdiði fýrsatlarý en iyi þekilde kullanýp üretim ve ihracatýmýzý geliþtireceðiz. Tüm e-ticaret sitelerimizi, ülkemizin e-ticaretteki kalite öncelikleriyle uyumlu biçimde, güven damgalarýný alarak faaliyetlerini sürdürmeye davet ediyorum." ifadelerini kullandý.
 
Pekcan, e-ticarette güven damgasý mekanizmasýnýn oluþturulmasýnda ve hayata geçirilmesinde emeði geçen Bakanlýk ve TOBB çalýþanlarýna teþekkür etti.
 
 
-Diðer konuþmacýlar
 
GittiGidiyor Genel Müdürü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Baþkaný Öget Kantarcý da “Ticaret Bakanlýðýmýzýn ve TOBB’un deðerli katkýlarýyla devreye giren Güven Damgasý uygulamasýný daha yüksek sesle tüketiciye duyurmak için çalýþmalarýmýzý hep birlikte hýzlandýrýyoruz. Özellikle tüketici tarafýndan çok tanýnmayan küçük ve orta ölçekli e-ticaret platformlarý da bu zincire dahil olarak daha fazla geliþme imkaný bulacak. GittiGidiyor olarak, Güven Damgasý’ný alan ilk þirketlerden olup sürece katký saðlamaktan dolayý büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.
 
Hepsiburada CEO'su Murat Emirdag ise elektronik ticaretin Türkiye’de lokomotif görevi  üstlenen sektörlerden birisi olarak, perakende sektörünün destekçisi ve kaldýracý haline geldiðini belirterek, “Milyonlarca müþterinin, 100 binlerce KOBÝ’nin katýlým saðladýðý sektörümüz için ‘güven’ en önemli unsurdur.  Mevzuatlara her zaman uygun davranan bir platform olarak, kesintisiz hizmet vermeyi önemsiyor, tüketicilerin tercihlerini her daim güven damgasýna sahip þirketlerden yana yapmalarýný öneriyoruz” þeklinde konuþtu.
 
Modanisa Genel Müdürü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Baþkan Yardýmcýsý Sami Güzel de Güven Damgasý’nýn, hem güvenilir online alýþveriþi tesis ettiðini hem de Avrupa Birliði çatý kuruluþlarý entegrasyonu ile ihracata katký saðladýðýný söyledi. Türkiye’nin hazýr giyimdeki gücünü 5 kýtada 6 dilde dünyaya taþýdýklarýný anlatan Güzel, “Bize layýk görülen "güven damgasýný" müþteri mahremiyetini ve güvenliðini saðlamak konusundaki azami gayretimizin bir niþanesi olarak taþýmaktan gurur duyuyor; kýymetli çalýþmalarý ile sektöre ve ihracata katkýlarýndan ötürü Sayýn Bakanýmýza, Ticaret Bakanlýðýmýza ve TOBB’a çok teþekkür ediyoruz" dedi.
 
Sahibinden.com CEO’su ve TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi Burak Ertaþ ise  “Ýçinde bulunduðumuz dönemde tüketicilerin yoðun e-ticaret kullanýmlarýna þahit olduk, önümüzdeki dönemde de e-ticaretin saðlýklý bir þekilde büyümeye devam edeceðini düþünüyoruz. Tüketicileri bilinçlendirmeye yönelik olarak, güvenli bir alýþveriþ deneyimi sunan firmalarý bir araya getiren bu projenin bir parçasý olmaktan mutluluk duyuyoruz” ifadelerini kullandý.
 
Pegasus Genel Müdürü Mehmet Nane de Pegasus Hava Yollarý olarak, “Türkiye’nin Dijital Havayolu söylemimiz doðrultusunda sürekli olarak geliþtirdiðimiz mobil uygulamalarýmýz ve  e-ticaret sitemiz flypgs.com ile ‘Güven Damgasý’ný ilk alan þirketlerden biri olmanýn gurur ve mutluluðunu yaþýyoruz” dedi.
 
Trendyol Yönetim Kurulu Üyesi ve TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi, Ozan Acar da sektöre verdikleri destekler nedeniyle Bakan Pekcan ve TOBB Baþkaný Hisarcýklýoðlu’na þükranlarýný sunarak, “Bakanýmýz pandemi döneminde ekonominin çarklarýnýn dönmesi için yaptýklarýmýzýn görünür olmasýný saðladýlar. Baþkanýmýz ise her ortamda gelecek e-ticarette dedi. E-ticaret, ekonominin kayýtlý kýsmýný büyütüyor, tüketicinin refahýný artýrýyor ve en önemlisi bunlarý istihdam dostu bir þekilde gerçekleþtiriyor. Güven damgasýnýn e-ticaretin büyümesine, e-ticaretin büyümesinin ise Türkiye ekonomisinin geliþmesine önemli katkýlar yaptýðýný biliyoruz. Güven damgasý tüketicinin e-ticarete, damga sahibinin ise kendine olan güvenini artýracak bir adým. Trendyol olarak güven damgasýnýn bir sektör standardý olmasý için Bakanlýðýmýz ve Birliðimizle birlikte çalýþmaya hazýrýz” þeklinde konuþtu.
 
Sefamerve Yönetim Kurulu Baþkaný ve TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi Mehmet Metin Okur ise “Müþterilerimizle iliþkilerimiz öteden beri karþýlýklý güven üzerine kuruldu. Müþteri güveni ve samimiyet bizim sektörümüzde her þeyden daha önemli. Dünyanýn dijitale dönüþtüðü bir dönemde, güven gibi ölçülmesi zor bir kavramýn e-ticarette somutlaþtýrýlmasýna katký saðlamak adýna TRGO logosunu ilk kullanan þirketlerden biri olmanýn gururunu yaþýyoruz. Biz müþterilerimizle birlikte TRGO damgasý ile “ödenene deðer” marka olma yolculuðunda daha da güçlendik. Ölçümlerimize göre, yurtdýþý müþterilerimiz ayný ürün için “Türk Malý” ibareli olduðunda rekabet ettiðimiz diðer ülkelerin ürünlerine göre % 25’e kadar daha fazla ücreti ödemeye deðer buluyor. TRGO damgasýnýn, “Türk Malý” ve “Güven” kavramlarýný birlikte ifade etmesi açýsýndan, yaygýnlaþtýkça daha verimli bir hale geleceðini ve hem Sefamerve’nin hem de ülkemizin e-ihracat hedeflerine katkýda bulunacaðýný düþünüyoruz” dedi.
 
Arçelik Direktörü Erhan Akdoðan da Güven Damgasý Tanýtým filmini ilk olarak bayi kanalý, satýþ ekipleri ve teþkilat çapýnda Arçelik Perakende TV üzerinden paylaþtýklarýný dile getirdi. Akdoðan, “Bakanlýðýn ve TOBB’un desteðini almak tüm teþkilatta büyük heyecan ve memnuniyet yarattý” dedi.
 
Migros Ticaret A.Þ. E-Ticaret Genel Müdür Yardýmcýsý ve TOBB Türkiye E-ticaret Meclisi Üyesi Mustafa Bartýn ise “Migros olarak, Türkiye’nin en yaygýn online gýda platformu olmamýzýn yanýnda, Güven Damgasý belgesini alan ilk firmalarýndan biriyiz. E-ticarette güven ortamýnýn tesis edilmesi için Ticaret Bakanlýðý’nýn ve TOBB'un iþbirliðiyle oluþturulan güven damgasý sistemi bu alanda atýlmýþ güçlü bir adým. Özellikle içinde bulunduðumuz bu dönemde de e-ticarette güvenin ne denli kritik olduðunu bir kez daha gördük. Migros Sanal Market, Macro online, Tazedirekt ve Migros Hemen ile müþterilerimizin güvencesi olduk. Online satýþýmýz 4 kat, 65 yaþ üzeri müþterimiz ise 3 kat artmasýna raðmen, güçlü ekosistemimiz, lojistik altyapýmýz ve üreticilerimizle güçlü iþbirliðimiz sayesinde ve 5 bin ek istihdamla bu talebi kesintisiz þekilde karþýladýk. Biliyoruz ki güven, e-ticaretin can damarý. KOBÝ’ler açýsýndan da online mecranýn önemli bir büyüme alaný olduðu muhakkak. Migros olarak, e-ticaret gücümüzle, hem KOBÝ’lerin, hem tüketicinin, hem de ekonominin güvencesi olmaya devam edeceðiz” ifadelerini kullandý.
 
Avansas ve Avansaspro Genel Müdürü Sedat Anak, “Ticaret Bakanlýðýmýz ve TOBB iþbirliðiyle ortaya konan bu inisiyatif iþimizin güven unsurunu pekiþtiren bir atýlým oldu. Hýzla geliþen e-ticaret dünyasýnda tüketici güveninin ne kadar önemli olduðunu çok iyi biliyoruz. Yaptýðýmýz araþtýrmalar insanlarýn %32’sinin internetten alýþveriþ yapmayý güvenli bulmadýðýný söylüyor. Bizim gibi bu toplantýda bulunan sektörün önde gelen E-ticaret markalarýnýn da sorumluluðu bu güveni saðlamak. Mayýs ayý araþtýrmamýzda yeni müþterilerimizin %7’si ilk defa e-ticareti kullandýðýný söyledi. Ýþte bu gibi internet alýþveriþini ilk defa deneyenleri mahcup etmememiz, güven aþýlamamýz gerektiðine inanýyoruz” dedi. 
 
N11 Yönetim Kurulu Üyesi ve TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi Ýzi Adato, “Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði'nin ve Bakanlýðýmýzýn giriþimi ile hayat bulan "Güven Damgasý" bizim için sektöre ve e-ticarete olan güveni temsil ediyor. Satýcý ve müþteri bilgilerinin hassasiyeti, kaliteli ve huzur içinde bir alýþveriþ deneyimi ve yeni dünyanýn gerektirdiði hijyen kurallarýnýn da ciddiyetle ele alýndýðý bir iþ anlayýþýný temsil ediyor. n11.com olarak 180 bin kayýtlý iþ ortaðýmýz ve 20 milyonu aþan üyemize bu anlayýþ çerçevesinde hizmet vermeye, bu güveni tüketicilerimize aþýlayacaðýmýz yeni simgemiz güven damgasýný her ortamda duyurmaya çok önem veriyoruz”þeklinde konuþtu.
  
Ayrýca kampanyaya katýlan ePttavm, Farmasi, sigortam.net, Sarar ve Ebebek firmalarý da kampanyaya katký vereceklerini aktardý.
 
(A.A.)

Tarih : 19.06.2020
/ 1067 kiþi görüntüledi.