Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafýndan düzenlenen ve üreticiden tedarikçiye, perakendecilerden sektöre hizmet sunan firmalara kadar binlerce paydaþý bir araya getiren Yerel Zincirler Buluþuyor (YZB) 2021 etkinliði baþladý.
Sektörünün en büyük konferans ve fuarý olma özelliði taþýyan ve bu yýl "Gelecek" temasýyla düzenlenen konferans ve fuar etkinliðinin açýlýþýnda konuþan Hisarcýklýoðlu, üretim, tedarik ve lojistiðin son ayaðý olan perakende sektörünün, deðer zincirinin müþteri ile buluþtuðu çok büyük bir organizasyon olduðunu söyledi.
Perakende sektörünün ülke ekonomisinin barometresi ve istihdam fabrikasý olduðunu dile getiren Hisarcýklýoðlu, yerel, ulusal ve uluslararasý zincirlerin oluþturduðu bu üçlü saç ayaðýnda, yerel perakendecilerin çok ciddi bir atak içinde olduðunu bildirdi.
Hisarcýklýoðlu, yerel perakendecilerin sektördeki payýný her geçen gün artýrdýðýný kaydederek, üretici ve tüketici arasýnda önemli bir köprü vazifesi gördüðünü, ekonominin geliþmesine ciddi katký saðladýðýný anlattý.
Rifat Hisarcýklýoðlu, eskiden alýþveriþlerin tek noktadan yapýldýðýný, "Artýk indirim marketleri, ulusal ve yerel marketler, benzin istasyonlarýndaki marketler, tanzim satýþlar, Tarým Kredi Kooperatifleri, e-ticaret siteleri ve hýzlý teslimat þirketleri var." diye konuþtu.
Alternatifin çok olduðunu, yerel marketlerin bu alternatifler içerisinde "nasýl ayrýþacaklarý" sorusuna cevap bulmasý gerektiðini dile getiren Hisarcýklýoðlu, sözlerini þöyle sürdürdü: "Ortak akýl ile ortak çözümler bulmalýsýnýz. Bu noktada bazý önerilerim olacak. Öncelikle size bir soru sormak istiyorum; Dünyanýn en deðerli arazisi nerede? Bilen var mý? Dünyanýn en deðerli arazisi akýllý telefonun ekranýdýr. Önemli olan bu deðerli arazide yer kapabilmektir. Eskiden en iþlek caddede maðaza, market sahibi olmak önemliydi. Þimdi cep telefonu ekranýnda yer alabilmek çok önemli. Peki dünyanýn en deðerli arazisi olan cep telefonu ekranýnda nasýl yer alabiliriz? Þirketinin veya ürününün ya mobil uygulamasý olacak ya da geliþtirilen mobil bir uygulamanýn içerisinde yer alacaksýn. Mobil uygulamalar tüketicilere, müthiþ kolaylýk saðlýyor. Mobil uygulamalar üzerinden þirket veya ürününüze ulaþýlýp ulaþýlamadýðý tüketici tercihlerinde çok ama çok önemli. Bu birinci madde."
- Ortaklýk ve yerel markalarla iþ birliði çaðrýsý
TOBB Baþkaný Hisarcýklýoðlu, ikinci nokta olarak yerel perakendecilere, ortaklýk yapmalarý ve ortak hareket etme kültürünü öðrenmelerini tavsiye ederek, þu önerilerde bulundu: "Üçüncüsü; illerdeki yerel markalarla iþbirliði yapýn. Yerel üretici markalarý ortak paydaþýnýz olarak kurgulayýn. Birlikte büyüyün. Dördüncüsü; þehirlerin markalaþmasýna yatýrým yapýn. Unutmayýn, artýk ülkeler deðil þehirler rekabet ediyor. Þehrin markasýnýn parçasý olun. Olun ki, þehrin markasýyla birlikte büyüyün. Beþincisi; akýntýya kürek çekmeyin. Sadece perakende de deðil her sektörde her alanda düþünce tembelliðimizi býrakýrsak, her þey bambaþka olacak."
Hisarcýklýoðlu, ekonomideki ve özellikle de turizm sektöründeki toparlanmanýn devam etmesiyle, perakende baþta olmak üzere, diðer sektörlere yönelik talebin artmasýný beklediklerini sözlerine ekledi.