MAÜ-ODA/BORSA ARAÞTIRMASINA GÖRE TARIM FUARI DEÐERLENDÝRMELERÝ

MAÜ-ODA/BORSA ARAÞTIRMASINA GÖRE TARIM FUARI DEÐERLENDÝRMELERÝ

Highslide JS

Mardin Ýli/Ýlçeleri Odalarý/Borsalarý (Kýzýltepe Ticaret Borsasý, Kýzýltepe Ticaret ve Sanayi Odasý, Mardin Ticaret ve Sanayi Odasý, Nusaybin Ticaret Borsasý, Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odasý) Mardin Artuklu Üniversitesi Kamu Özel ve Karma Sektör Ýþ Birliði Koordinatörlüðü (MAÜKÖK) ile bir saha çalýþmasý gerçekleþtirdi. 25-29 Ekim 2023’te düzenlenen 9.Uluslararasý Mardin Tarým Ekipmanlarý, Gýda ve Hayvancýlýk Fuarý’nýn (MAGROTEX’23) katýlýmcý firmalarýyla gerçekleþtirilen bu faaliyetin temel amacý, Mardin’de düzenlenen bu Fuarýn katýlýmcý firmalar açýsýndan nasýl deðerlendirildiðini ortaya koyabilmektir. Bununla baðlantýlý olarak, elde edilen sonuçlar ilgili kiþiler, kurumlar ve kamuoyu ile paylaþýlarak Fuarýn daha da iyileþtirilmesine katký saðlanmasý hedeflenmektedir. MAÜ ÝÝBF Ýktisat Bölümü Öðretim Üyesi, MAÜKÖK Koordinatörü ve TOBB/TEPAV ile Mardin Ýli/Ýlçeleri Oda/Borsa Akademik Danýþmaný Prof. Dr. Mehmet Behzat Ekinci’nin yönetiminde Ýktisat-Ýþletme Bölümleri öðrencilerinin katkýlarýyla yürütülen bu araþtýrma, Mardin Ýli/Ýlçeleri Odalarýnýn/Borsalarýnýn Mardin Artuklu Üniversitesi (MAÜ) ile ortak çalýþmasý niteliðindedir. 8’i Mardin’den, 14’ü Mardin dýþýndan (Diyarbakýr, Gaziantep, Ýstanbul, Mersin, Tekirdað, Urfa) olmak üzere toplamda 22 Fuar katýlýmcýsý firma ile, yüzyüze anket usülüyle gerçekleþtirilen araþtýrmada þu 10 (on) ana soruya cevap bulunmaya çalýþýldý. 1) Bu fuara kaçýncý defa katýlýyorsunuz? 2) Bu fuara katýlým amacýnýz nedir? 3) Bu fuarda sergilediðiniz ürünler nelerdir? 4) Bu fuardan beklentileriniz karþýlandý mý? 5) Bu fuara daha önce katýldýysanýz ne tür faydalarý oldu? 6) Bu fuarda yurt içiyle herhangi bir ticarî baðlantý saðlayabildiniz mi? 7) Bu fuarda yurt içiyle ne tür ticarî baðlantýlar saðladýnýz? 8) Bu fuarda yurt dýþýyla herhangi bir ticarî baðlantý saðlayabildiniz mi? 9) Bu fuarda yurt dýþýyla ne tür ticarî baðlantýlar saðladýnýz? 10) Bu fuar süresince herhangi bir sorunla karþýlaþtýnýz mý? Anket kapsamýnda verilen cevaplar harmanlandý ve genel durum tespiti yapýlarak deðerlendirmeye tâbi tutuldu. Araþtýrma ile ortaya çýkan sonuçlarýn ve ilgili tekliflerin bir kýsmý þöyledir:

 Firmalar Fuara; “Bölge ve potansiyel müþteriler ile ilgili bilgi edinmek, Bölgedeki müþterilerle iliþkileri güçlendirmek, Çiftçilere yol göstermek, Marka tanýtýmý yapmak, Müþterilerin daha az maliyetle daha fazla üretimine katkýda bulunmak, Pazarlama ve satýþ gerçekleþtirmek, Ürün kalitesine dair bilgilendirmede bulunmak, Yeni alýcýlar bulmak, Yeni ticarî atýlýmlarda bulunmak, Yeni ürün tanýtýmýnýnda bulunmak” amacýyla katýldýklarýný ifade etmiþlerdir.

 Fuarda sergilenen ürünlerden bir kýsmý þöyledir: Akýllý tarým sistemleri, Bahçe ekipmanlarý, Biçerdöver, Buðday tohumu, Bulgur, Dijital tarým altyapý sistemleri, Drone, Fidan, Gübre, Güneþ panelleri, Jeneratör, Makarna, Mercimek, Mýsýr tohumu, Nohut, Otomatik dümenleme sistemleri, Pamuk tohumu, Pamuk toplama makinasý, Pirinç, Salça, Sývý gübre, Su pompasý, Sulama malzemeleri ve ekipmanlarý, Tarýmsal ilaçlar, Tarýmsal malzemeler, Tarla analiz sistemleri, Traktör, Traktör ekipmanlarý, Yaðmurlama/damlama sulama ekipmanlarý. 

 Fuara daha evvel katýlan firmalarýn dile getirdiði faydalarýn bir kýsmý þöyledir: “Bayi talepleri arttý, Marka imajýmýz güçlendi, Müþteri portföyümüz geniþledi, Müþterilerle diyalogumuzu ilerlettik, Pazar aðýmýzý geniþlettik, Satýþlarýmýz arttý, Tanýtýmýmýza katkýsý oldu, Ürünlerimiz ile ilgili geri dönüþler oldu, Ürünlerimize talep arttý, Yurt dýþýna açýlma imkâný saðladý”.

 Firmalardan 17’si (%77) yurt içiyle ticarî baðlantýlar saðlayabildiðini ifade etmiþtir. Bu çerçevede, “Bayiliklere iliþkin görüþmeler yapýldý, Bölge illerine satýþlarýmýz oldu, Çeþitli firmalarla ortak çalýþma olanaðý elde edildi, Satýþ baðlantýsý yaptýk” demiþlerdir.

 Firmalardan 7’si (%32) yurt dýþýyla ticarî baðlantýlar saðlayabildiðini ifade etmiþtir. Bu çerçevede, “Azerbaycan ile ticarî baðlantý saðlandý, Cezayir ile ticarî baðlantý için görüþmeler yapýldý, Kuzey Irak’la ticarî baðlantý saðlandý, Suriye ile ticarî baðlantý için görüþmeler yapýldý” demiþlerdir.

 Firmalarýn bir kýsmý, Fuar süresince birtakým sorunlarla da karþýlaþmýþ olduklarýný dile getirerek bunlarý þöyle sýralamýþlardýr: “Alanýn darlýðý, Düzensizlik, Havasýzlýk, Koordinasyon eksikliði, Lavabo eksikliði, Organizasyon þirketininin eleman yetersizliði, Otopark sorunu, Temizlik sorunu”.

 Bazý firmalar ayrýca; çadýr yerine sabit, kapalý ve daha büyük bir fuar alanýna ihtiyaç olduðunu ilave etmiþlerdir. MAGROTEX’23 Fuarý, her türlü eksikliklerine raðmen, üreticileri mevcut ve potansiyel müþterilerle buluþturmasý dolayýsýyla önemli bir fonksiyon ifa etmektedir

 


Tarih : 20.11.2023
/ 184 kiþi görüntüledi.